Keresés ebben a blogban

2015. július 9., csütörtök

Szolnok, Tiszaliget - Országos Playback Találkozó

A mesélő székben


Krisztusi koromban kétségbeesve kerestem helyem a saját életemben. Serdülőkori álmaim a homályból csalogatón intettek még, bennük alig pislákolón a fény. Boldog nagycsaládot, öt gyermeket szerettem volna életre, játszani hívni hajdan.
Nosza, újraírtam a sorskönyvemet. Sírás, harag, válás, megbocsátás, elengedés, változás, küzdelem, építkezés.  Nyolc évembe telt, mire boldog ....
De akkor már a testem nem szolgálta anyai vágyaimat.


Most jövök rá. Mégis! Az álmok megelevenedtek! 2007-ben alakítottam az Élményszínházat. Nyolc éve playback gyerekeim születtek. Közel ötvenen játszottak színházat velem. Ma nyolcan jöttek el a táborba.

Az Érintések Improvizációs Színpad adta vissza a történetem. A kép záró akkordja egy köralakú rítustáncot idézett nekem, melynek közepe a playback tüze. Ezt a pillanatot őrzöm.


A nézőként néhány történet megríkatott, sok megnevettetett. Hálás voltam  a Még 1 mesét Akciócsoportnak azért, ahogy tanítványom érzékeny történetét átkeretezték. http://kameleontarsulat.hu/?p=538#

A workshop-okról hozott mondatok:
"Nincs ellenálló néző, csak kevéssé bemelegített közönség" (A játékmester szerepei)
".... énekeltünk, mert aki énekel, az nem fél" (Istentisztelet)
Csoportvezető-ölelések a playback fiataloktól, hol hálából, hol vigaszra vágyva, hol adtam, hol kaptam. Végül így maradtam. Csoportvezetőnek. Két éve fogalmaztam meg a vágyam, hogy megoszthassam a felelősséget a playback színházainkban, és ne múljon minden rajtam. Azt hiszem teljesítettem saját elvárásomat ez ügyben.

A bemelegítéssel a játszók összehangolódtak, összegyúrtunk egy Összhang technikát és Kitti kezébe vette a karmesteri pálcát.  A közös próbáról úgy mentem a színház terembe, hogy tudtam, ez az előadás nélkülem is megvalósul. De még hogy!
"A pillanat és az örökkévalóság" című Sorsfonó Társulat és Élményszínház közös alkotásunk vastapsot kapott.
Kitti jegyzete



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése